A fővárosi autós közlekedésnek és parkolásnak megvannak a maga szabályai, ami néha olyan, mintha nem is lenne. Vagy mintha mindenki más kiadású KRESZ könyvből tanult volna. Az autókkal telített Budapesten a kormány mögül vívják az utcai harcot az elsőbbségért, a haladásért és a parkolásért. Az utóbbival kezdődnek igazán a bajok: a kerületek nagy részében kétszer annyi gépjármű van, mint parkolóhely, ha az állandó lakosokat vesszük figyelembe. Most itt a lehetőség a saját parkolókra, ezekből mutatunk néhány eladósorba került helyet.
Parkolásra több lehetőség is van. Ha nem vagy olyan szerencsés, hogy fedett garázsban parkolj, akkor marad a félig felállás a járdára vagy a P+R parkolók. Egyre több kerület vezeti be azt, hogy az összes szabadtéri parkolóhelyéből 30 százalékot kizárólag a helyi lakosoknak tart fenn este 6 és reggel 7 között. Ezzel szeretnék az önkormányzatok enyhíteni azt a feszültséget, hogy a munkából hazaérkezők egyáltalán ne, vagy csak az otthonuktól több háztömbnyire tudjanak megállni.
A korlátozást, valamint az ezt jelző táblákat az V., VI., VII., illetve a IX., és XIII. kerületekben szerelték fel. Míg azonban a IX. kerületben csak tábla hívja fel a figyelmet ezekre a parkolóhelyekre, addig a VI. kerületben nemcsak fehér színnel különböztetik meg a többi helytől ezeket, hanem még Terézváros címerét is felfestik rájuk.
Ha egy sofőr nem követi a változásokat, akkor a kicsit drága mulatságtól a drasztikusig terjedhet a büntetése. Ugyanis a retorzió sem egységes: hiába az érvényes parkolójegy, ha ilyen helyen állsz. Egyes kerületekben további 13 000 forint büntetésre is számíthatsz, esetleg kerékbilincsre vagy elszállításra. Máshol azért ennél kíméletesebbek: 11 500 forintos bírság mellett hagyják, hogy elhagyd az autóddal a helyszínt.
Biztonságosabb az utcai parkolásnál teremgarázst bérelni
Az biztos, hogy lehetetlen lesz olyan megoldást találni, ami mindenkinek tetszik. Viszont muszáj kompromisszumot kötnie a két végletes álláspontot képviselőknek. Míg az egyik tábor azt mondja, hogy legalább a belvárosból tiltsák ki az autókat, addig a másik tábor az így is gyér zöldterületet áldozná be további parkolókért.
Az világosan látszik, hogy bármennyi parkolóhelyet alakítanának ki – igen rövid időn belül megtelne. Ékes példa erre az Etele téri P+R parkoló, ahol a majdnem 500 hely reggel 8 órára megtelik. Az elhelyezkedéséből adódóan valószínűleg sok ingázó is él a még ingyenes parkolási lehetőséggel.
Érdekes, hogy a belsőbb kerületekben is az ingázóktól védik a parkolóhelyeket a fizető övezetek bővítésével vagy akár a fenti megoldással. Ahol már élesben működik a rendszer, ott vannak pozitív jelek az önkormányzat szerint. Azt a problémát, hogy sem a belváros, sem a lakótelepek tervezésénél nem kalkulálták bele, hogy mára egy háztartáson belül két autó is lesz, azt nem ilyen megoldásokkal lehet megszüntetni.
A zenga.hu az egyik legnagyobb és legdinamikusabban fejlődő hazai ingatlankereső portál, ahol eladó házak, lakások és kiadó ingatlanok is elérhetőek országszerte. A zenga.hu célja egy olyan egyedülálló otthonteremtési portál kialakítása, amely iparágakon átívelő megoldásokkal vezeti végig az ügyfeleket az ingatlaneladás, ingatlanvásárlás, bérbeadás és bérlés folyamatán, az új otthon gondolatának felmerülésétől az ingatlan keresésen át egészen a beköltözésig.
ingatlankereső portáleladó házaklakások és kiadó ingatlanokTaláld meg új otthonod 160 560 ingatlanhirdetés között