Az elmúlt évben jelentősen meghosszabbodott az ingatlanok eladási ideje, a kínálat és a kereslet egymásratalálásában segíthet, ha a következő tanácsokat megfogadod. Bizonyos előkészületek megtétele és némi őszinteség is kell ahhoz, hogy ne váljon végeláthatatlan szenvedéssé az ingatlaneladás.
Ingatlant eladni nagyobb szenvedés, mint vásárolni, de sokszor nem a körülmények összjátéka vezet el eddig a pontig, hanem magunknak csináljuk a bajt. Amikor például azt véljük, hogy majd egyedül mindent meg tudunk oldani, és utánanézni sem szeretnénk a dolgoknak, vagy egyszerűen csak figyelmetlenek vagyunk. Gyakori hiba még a türelmetlenség és a realitásoktól való nagyobb távolság, amiket azonban megfelelő mederbe lehet terelni. Ha például belátod, hogy a legfontosabb, hogy el tudd adni, és elég pénzt kapj az ingatlanért, hiszen ezzel máris találtál egy szempontrendszert. És nem csak egy van ilyen.
Az ingatlanos szakemberek szerint a következő három szempont az, amiknek a figyelembevételével sikeresebben várhatod a megfelelő érdeklődőt.
A jó célcsoport
Talán furcsán hangzik elsőre, de érdemes átgondolni, hogy az eladni kívánt ingatlan kinek lenne jó. Fiatal pároknak, egyedülálló öregeknek, sok gyerekes családnak? Egyáltalán nem mindegy. Az emberek ugyanis nem négy falat vesznek, hanem egy környékre költöznek, és ha például egy fiatalos garzont szeretnél eladni, akkor nem a közeli óvodák jelentik majd a csalit, hanem mondjuk az éjszakai élet elérhetősége, az éjjel-nappalik közelsége és a tömegközlekedés.
Ha megvan a célcsoport, akkor a hirdetést már meg is tudod úgy fogalmazni, hogy már a hangnemmel megtaláljátok a közös pontot.
Hozunk példát is: az alábbi ingatlan Budapest II. kerületében nyilvánvalóan nem egyetemistáknak fogjuk ajánlani.
Két lábban a földön
Nehéz, de nem lehetetlen belőni, hogy mennyit is ér a lakás vagy ház: nem valószínű, hogy a te ingatlanod többet ér, mint a környéken a hasonló kategóriájúak. Ha ezt belátod, máris közelebb kerültél a megfelelő hirdetéshez, de mivel egy ingatlan árát valójában sok paraméter határozza meg, fordulj inkább szakemberhez, aki megmondja a reális összeget, és még azt is megtudhatod, hogy miért éppen azt az árat mondta, amit hallottál! Sokszor előfordul, hogy azért nem jönnek a vevők, mert túl magas az ár, ilyenkor érdemes lejjebb vinni a hirdetési árat.
Vegyünk egy hétköznapi példát: első gondolatra ritkán vonzó ajánlat egy többlakásos társasház földszintjén egy felújítandó kis lakást megvásárolni, ám 16,7 millió forint reális ár lehet az egy szobásért, Kispesten.
Legyél igényes!
Az igényes hirdetés nemcsak fontos, hanem gyakorlatilag az egyetlen mód, hogy vevőt találj. A hirdetésben a fotók legyenek élesek, értelmezhetők, a feladott hirdetésben ne kövess el ordítóan nagy helyesírási bakikat, és úgy, általában fogalmazz magyarul! Nem mindenki képes erre, de ha nem megy, megkérhetsz valakit, vagy igénybe veheted a mesterséges intelligenciát.
Szép példája egy jó hirdetésnek ez a XVII. kerületi ház, ahol még az alaprajzok is elérhetők, és már a képek alapján is szívesen beköltözne ide az ember.
A zenga.hu az egyik legnagyobb és legdinamikusabban fejlődő hazai ingatlankereső portál, ahol eladó házak, lakások és kiadó ingatlanok is elérhetőek országszerte. A zenga.hu célja egy olyan egyedülálló otthonteremtési portál kialakítása, amely iparágakon átívelő megoldásokkal vezeti végig az ügyfeleket az ingatlaneladás, ingatlanvásárlás, bérbeadás és bérlés folyamatán, az új otthon gondolatának felmerülésétől az ingatlan keresésen át egészen a beköltözésig.
ingatlankereső portáleladó házaklakások és kiadó ingatlanokTaláld meg új otthonod 154 499 ingatlanhirdetés között