Tudtad, hogy felkészítéssel akár magasabb áron is elkelhet eladó ingatlanod?
A home staging az ingatlan felkészítése, „színpadra állítása” eladás, vagy bérbeadás előtt úgy, hogy azt akár beköltözésre készen, az adott lakás célcsoportjának megfelelő állapotban mutatja be a potenciális vevőknek. A „staging” leginkább a bútorozásra és stylingra utal, azonban az alapos takarítás, rendrakás, szelektálás, valamint kisebb-nagyobb fejlesztések, felújítások is gyakran a felkészítési munkák közé tartozhatnak. Utóbbi függ az eladó céljaitól és lehetőségeitől.
A home staging a vevő és az eladó számára is hozzáadott értékez jelent, hiszen segít a potenciális vevőknek, hogy el tudják képzelni magukat az adott ingatlanban. Az emberek 96%-a ugyanis nem lát a térben, nem tudja elképzelni, mi hogyan fog kinézni, vagy nézhetne ki az adott helyszínen - meg kell nekik mutatnunk.
Természetesen egy személyes tárgyakkal és bútorokkal teli lakás és egy üres lakás esetében is más a feladat, de a cél mindig azonos: harmonikus, letisztult, világos tereket megmutatni. Az eladóknak pedig segíthet gyorsabban és magasabb áron eladni az ingatlant. Az ingatlanfelkészítés módszere az USA-ból indult, immár öt évtizede és Európában is évek óta egyre elterjedtebbé válik a rendkívüli hatékonyságának köszöngetően. Nézzük, mit mutatnak a számok a tengerentúlon (forrás: NAS).
- A felkészített ingatlanokra átlagosan 38-41%-kal magasabb ajánlatot tettek a vevők a hasonló, de nem felkészített ingatlanokhoz képest.
- A felkészített ingatlanokat 52%-kal gyorsabban lehet eladni az ingatlantanácsadók tapasztalatai szerint.
- Az ingatlanügynökök 102%-909% -os megtérülést realizáltak a felkészített ingatlanok esetén, azaz a stagingre költött összeg jelentősen megtérült.
- Az ingatlantanácsadók közel 60%-a ajánlja ügyfelei számára a felkészítést.
- Profi home stagerek szerint néhány helyiségre - ilyenek a nappali, a hálószoba, és a konyha - különösen érdemes kiemelt figyelmet fordítani az eladás előtt annak érdekében, hogy a ne a komplett ingatlan kelljen felkészíteni, és minél kevesebbet kelljen költeniük az ügyfeleknek.
- A tanácsadók 48%-a szerint pozitív hatással van a vevőkre a home staging
- Azok a vevők, akik felkészített ingatlanok fotóit nézték meg online - hiszen a vevők 97%-a az interneten kezdi a keresést -, sokkal szívesebben látogatták meg személyesen is az ingatlant.
És mi a helyzet Magyarországon?
„Minden piacra igaz, hogy a Home Staging költségvetéstervezést megelőzi egy alapos piacelemzés és a tulajdonossal való egyeztetetés a pontos célokról. Ehhez igazítjuk a feladatokat és a beszerzési listát, de jellemzően elmondható, hogy egy adott ingatlan értékének általában 3-5%-át költjük a klasszikus Home Stagingre. Mi a Hello Home Staging Csapatával minden esetben a profitmaximalizálásra törekszünk. Amennyiben a tulajdonosnak ez a célja, akkor a home staginget kisebb vagy nagyobb ingatlanfejlesztés, felújítás is megelőzi, szigorú megtérülés elvű költségszámítás mellett. Tapasztalataink szerint a felkészítésre, színpadra állítás költségeinek többszöröse térül meg minden eladás során. Kollégáimmal egy teljesen új szemléletet viszünk az ingatlanügyletekbe, és mint ingatlanpiaci termék kezeljük az addig otthonként tekintett lakást, házat. Két évtizedes tapasztalatunk, hogy a leendő vevő, nem az ott élők korábbi életét és annak tárgyait, bútorait akarja látni, hanem olyan teret és enteriőrt, ahol el tudja képzelni az ő saját életét. Lakott ingatlanok esetében akár a „Home Staging 1.0” is jelentősen támogathatja az értékesítést, ami nem kerül jelentős összegbe sem, de ha megcsinálja a tulajdonos, hirtelen elkezdenek többen érdeklődni az ingatlanjuk iránt.”– Vincze Edit, ügyvezető, Home Stager, OC Investment Solutions
A Hello Home Staging adatai szerint Magyarországon a home staging módszerével felkészített lakások 3 hónapon belül, akár 10-30%-kal magasabb áron kelnek el, mint versenytásaik.
Sokan azonban keverik a home staginget a lakberendezéssel. Mi a különbség?
A home staging kifejezetten eladásra vagy bérbeadásra optimalizálja az ingatlant. Kizárólag a vevői célcsoport igényeinek figyelembevételével és szigorú, a home staging költségeinek jelentős megtérülését biztosító keretösszegből gazdálkodik. Minden beruházás azt a cél szolgálja, hogy az ingatlan a lehető legszélesebb vevői kört tudja megszólítani és lehető legmagasabb áron, rövid időn belül megtörténjen az értékesítés. A home staging beruházás-tervezést piac- és konkurencia elemzés előzi meg, hogy minél pontosabban kiszámítható legyen a várható profit és hatékony értékesítési stratégia valósuljon meg a gyors eladás érdekében.
Ezzel szemben a lakberendezés a tulajdonos, az ingatlanban élők igényeit, ízlését tükrözi és azt hivatott kiszolgálni. Minden egyedi és egyéni, a lakberendező a megrendelő által meghatározott stílus, szín és formavilág szerint tervez és - igény szerint - kivitelez. A költségtervezésnél nem szempont, hogy megtérüljön, nincs szigorú árérzékenység, a fantázia és kreativitás is dominánsabban jelen lehet.
Kiknek ajánljuk a home staginget?
Ingatlantulajdonosoknak, akik:
- elkötelezettek lakásuk eladásában
- érzelmileg elengedték már, vagy el tudják engedni az ingatlant a felkészítés során
- a felkészítés és az értékesítés időszakára el tudnak költözni a lakásból, vagy ha benne élnek, tudnak úgy élni, mintha egy kvázi vendégházban élnének, személyes tárgyak sokaságától mentesen
- tudnak, akarnak időt és anyagi erőforrást áldozni arra, hogy a lehető legmagasabb árat megadja a vevő a lakásukért
- tudnak gyors döntést hozni, ha néhány héten belül megérkezik a vevő a lakásra
- szükség esetén, és ha a profitmaximalizálás acél, rendelkezésre áll elegendő forrás a részleges, vagy teljes felújításra
- a lehető legtöbb nyereséget akarják kihozni a befektetésükből
- azoknak, akik új lakásba fektetik pénzüket, hiszen az új lakások esetében már a „tervező asztalról” történő vásárlás és a birtokbavétel utáni értékesítési ár között is szép profit realizálható, azonban ez még bőven fokozható
- ingatlanfejlesztőknek, akik eddig lakberendezőt kértek fel a mintalakások berendezésre
A Hello Home Staging csapata minden típusú és állapotú lakás felkészítésében támogatja a lehető legsikeresebb értékesítést. Szolgáltatásainkat úgy állítottuk össze, hogy minden igényre megoldást kínáljunk.
A különféle célok szerint összeállított csomagokból ügyfelünk ki tudja választani, hogy számára milyen típusú együttműködés hozná meg a legnagyobb sikert, mire van szüksége. Döntésében online, díjmentes konzultációval is tudjuk támogatni.
A Hello Home Staging által támogatott megjelenés.
A zenga.hu ingatlankereső portálról
A zenga.hu az egyik legnagyobb és legdinamikusabban fejlődő hazai ingatlankereső portál, ahol eladó házak, lakások és kiadó ingatlanok is elérhetőek országszerte. A zenga.hu célja egy olyan egyedülálló otthonteremtési portál kialakítása, amely iparágakon átívelő megoldásokkal vezeti végig az ügyfeleket az ingatlaneladás, ingatlanvásárlás, bérbeadás és bérlés folyamatán, az új otthon gondolatának felmerülésétől az ingatlan keresésen át egészen a beköltözésig.
ingatlankereső portáleladó házaklakások és kiadó ingatlanok