Nincs könnyű helyzetben, aki most szeretne túladni az ingatlanán, hiszen az utóbbi hónapokban egyértelmű lassulás vehető észre az ingatlanpiacon. Éppen ezért minden eszközt meg kell ragadnod, hogy felkeltsd eladó vagy kiadó lakásod iránt az érdeklődést. A hirdetéseknek két fő eleme van: a képek (így, többesszámban) és a leíró szöveg. Mai bejegyzésünkben az utóbbival foglalkozunk: mutatjuk, hogyan készíts olyan hirdetésleírást, ami megszólítja az álomvevődet.
Gondold végig, mik azok az előnyei az ingatlanodnak, amik az érdeklődők számára is fontosak lehetnek, és azokat mindenképpen foglald bele a hirdetésbe.
Az zenga.hu-n a legnépszerűbb kulcsszavas keresések az energiahatékonyság és a rezsi témakör köré épülnek, mint pl. a napelem – ezeket mindenképp érdemes kiemelni a hirdetésedben. A leginkább figyelemfelkeltő kifejezések pedig a sürgősen eladó, áron alul eladó kifejezések. Ami viszont szintén felkelti a figyelmet és mindenképp javasoljuk beleírni, az azonnali költözhetőség, frekventált lokáció, jó tömegközlekedés, felújított vagy a kiemelkedő ár-érték arány - természetesen csak abban az esetben, ha ezek valóban jellemzőek ingatlanodra.
Vázlatszerűen írd össze a tudnivalókat a lakásodról. Figyelj a fenti kulcsszavakra, és használd azokat, amik megállják a helyüket a te esetedben is. A jó ingatlanhirdetés figyelemfelkeltő, informatív, kiemeli az ingatlan előnyeit, őszinte, de nem túlzó. Megkönnyíted a végleges szöveg írását, ha már most csoportosítod az egymáshoz kapcsolódó információkat.
A már elkészített vázlatot alakítsd át hirdetéssé. Az egyes pontokat egészítsd ki úgy, hogy jelzőkkel kiegészített teljes mondatok legyenek. Pl. “egyedi bútor” helyett: “A hálószobából nyíló gardróbot egyedi tervezés alapján készítette XY cég vagy mester minőségi alapanyagokból.”
Ügyelj a helyesírásra, valamint arra, hogy tagolt legyen a szöveg. Legyen több bekezdés, akár felsorolás, ezzel mind az olvasást könnyíted meg az érdeklődőnek. A hirdetésnek legalább olyan esztétikusnak és gusztusosnak kell lennie, mint amilyen maga a lakás.
Biztosan te is hallottad már - de, ha nem, akkor tapasztalod -, hogy annyi információ zúdul ránk, hogy mindössze 5-7 másodperc alatt eldöntöd, hogy mi az, ami releváns és mit görgetsz tovább. Aki eladó ingatlant keres, pont ugyanennyi idő alatt fogja eldönteni, hogy végigolvassa-e a teljes leírást vagy nem.
7 másodperc alatt a kiemelt fotót és a hirdetés címét fogja tudni csak szemügyre venni, úgyhogy ezeknek “meg kell szólalniuk”. A cím maximum 5-6 szóból álljon és jó, ha egy jellemző kulcsszó is szerepel benne. Pl. “Első emeleti téglalakás eladó a Blahánál”. Aki valamennyire ismerős Budapesten, az tudja, és egyből leszűri, hogy melyik kerület jöhet szóba, hogy az ingatlan frekventált helyen fekszik és számos tömegközlekedési eszköz jár arra, és hogy az első emeleti otthonok mindig kelendőbbek.
Ha úgy érzed felkészültél, töltsd fel hirdetésed oldalunkra ingyenesen a több mint 1 millió oldallátogató számára.
További tippeket korábbi blogbejegyzésünkben olvashatsz.
A zenga.hu az egyik legnagyobb és legdinamikusabban fejlődő hazai ingatlankereső portál, ahol eladó házak, lakások és kiadó ingatlanok is elérhetőek országszerte. A zenga.hu célja egy olyan egyedülálló otthonteremtési portál kialakítása, amely iparágakon átívelő megoldásokkal vezeti végig az ügyfeleket az ingatlaneladás, ingatlanvásárlás, bérbeadás és bérlés folyamatán, az új otthon gondolatának felmerülésétől az ingatlan keresésen át egészen a beköltözésig.
ingatlankereső portáleladó házaklakások és kiadó ingatlanokTaláld meg új otthonod 162 675 ingatlanhirdetés között