A következőkben abban nyújtunk segítséget, hogyan rakj össze egy ingatlanhirdetést, hogy az elérje a célját és meggyőző legyen a potenciális érdeklődőidnek. Tarts velünk!
Rengetegen veszik saját kezükbe a sorsukat és vágnak bele egyedül az ingatlanuk eladásába. Akadnak azonban olyanok, akik már az első feladatnál elakadnak. A következőkben ahhoz szeretnénk tanácsot adni, hogyan rakj össze egy ingatlanhirdetést úgy, hogy az valóban elérje a célját.
Mielőtt nekiállnál a hirdetésed megalkotásának, minden esetben határozd meg a célcsoportod, ez a mozzanat ugyanis megkerülhetetlen az értékesítési folyamat során. Arra figyelj viszont, hogy a feladat során ne határold be magad egy szűk rétegre, mivel akár az is előfordulhat, hogy a lakás egyes tulajdonságai különböző célcsoportok számára lesznek megfelelőek. Ráadásul minél többféle korosztályt céloz meg a hirdetésed, annál több esélyed lesz a gyors eladásra. De mégis érdemes átgondolnod, kinek lenne jó választás az eladó ingatlanod? Próbáld hirdetésedet is ehhez igazítani. Szerencsére az OTP Otthonon minden korosztályt könnyen elérhetsz, így nincs más dolgod, mint nekiugrani a hirdetésfeladásnak.
Az első és legfontosabb, hogy hirdetőként mindig legyél tisztában a saját piacoddal. Nézz körbe több oldalon is, olvass el több hirdetési szöveget, azaz kerülj képbe arról, hogy mik az általános elvárások egy hirdetés kapcsán! Ezután mindig fontos, hogy jól átgondold azt, miben lehetsz egyedibb, egy kicsit más a többieknél. Kicsit konkrétabban: tegyél fel egy költői kérdést a hirdetésben, bátran használj minőségjelzőket a szövegben, használj a ponton kívül más írásjelet is, gyúrd a magyar nyelvet addig, amíg nem lesz gördülékeny a szöveged.
Persze az is előfordulhat, hogy már a kezdetekkor elbizonytalanodsz a hirdetésed szövegét illetően. Az ilyen esetekben se add fel, inkább kérj segítséget valakitől! Nem baj, ha egyedül nem tudsz megbirkózni a feladattal, hiszen egy kifejezetten kreatív, rövid és csattanós szöveget kell fabrikálnod! Nézzetek szembe inkább többen a feladattal, hiszen úgy biztosan jobban fog menni. Amire azonban figyeljetek oda nagyon, hogy minden esetben a laikusok figyelmét kell megragadnotok, így a legszikárabb tényeket és a lakás részletes paramétereit nem biztos, hogy most kell belesűrítenetek a szövegbe.
És ami a legfontosabb: helyesírás. Mindenképp egész mondatokban fogalmazd meg mondanivalód, és ellenőrizd akár kétszer, nem ejtettél-e nagy hibát a soraid között, ugyanis ha valami, akkor egy igényesen és helyesen megfogalmazott szöveg nagy bizalmat kelthet érdeklőidben az irányodba.
A szöveg, bár nagyon fontos szerepet tölt be egy hirdetésben, korántsem a legfontosabb része. Biztosan láttál már olyan hirdetéseket, amikben a szöveg még egész jó lett volna, ugyanakkor az ingatlanról egy árva kép sem volt mellékelve. Bizonyára neked is jobban felkelti a figyelmed egy minőségi képekkel ellátott hirdetés, és a hirdetések tömkelegéből te sem fogsz tudni kitűnni fotók nélkül - de milyen is egy meggyőző kép?
Itt elsősorban arra kell figyelned, hogy mindig csak jó felbontású, és semmiképpen sem homályos vagy elmosódott képeket használj, és az illusztrációid minden esetben legyenek képesek arra, hogy megragadják a böngészők figyelmét. Ezen felül a fotóknak minden esetben be kell mutatniuk a szobák és terek nagyságát, világosnak kell lenniük, illetve az sem árt nekik, ha szerepel rajtuk az ablak. Utóbbi ugyanis sokat dob a fényviszonyokon és a tér szempontjából is számít.
Természetesen az sem mindegy, milyen a megjelenése a helyiségnek, amit szeretnél lefotózni. Mindenképp tiszta, rendezett állapotában örökítsük meg eladásra szánt otthonunkat, esetleg egy-egy hangulatos dísszel fel is dobhatjuk a képet, sőt, a home staging szolgáltatás igénybe vétele sem ördögtől való.
Noha az alaprajzot sokan elfelejtik, az az egyik legfontosabb eleme az ingatlanhirdetéseknek. Hiszen egy átlagos lakáskereső csak ennek segítségével tudja elképzelni teljes egészében azt, hogy milyen lehet a lakás/ház, amit kinézett magának.
Aminek pedig feltétlenül szerepelnie kell a rajzodon: a tartófalaknak és a térelválasztó falaknak, a nyílászáróknak és azok nyílási irányának, a helyiségek nevének és méretének, a bejáratnak és az ingatlan tájolásának. Amit feltétlen tarts szem előtt, hogy az alaprajznak nem szépnek, hanem informatívnak kell lennie.
Tisztában vagyunk azzal, hogy egy ingatlanhirdetés megszerkesztése és részletes információkkal való feltöltése nem éppen a legkönnyebb feladat. Ám ha a fenti tanácsaink mindegyikét betartod, akkor garantáltan nagyobb esélyed lesz potenciális vevőid elérésére.
A zenga.hu az egyik legnagyobb és legdinamikusabban fejlődő hazai ingatlankereső portál, ahol eladó házak, lakások és kiadó ingatlanok is elérhetőek országszerte. A zenga.hu célja egy olyan egyedülálló otthonteremtési portál kialakítása, amely iparágakon átívelő megoldásokkal vezeti végig az ügyfeleket az ingatlaneladás, ingatlanvásárlás, bérbeadás és bérlés folyamatán, az új otthon gondolatának felmerülésétől az ingatlan keresésen át egészen a beköltözésig.
ingatlankereső portáleladó házaklakások és kiadó ingatlanokTaláld meg új otthonod 153 534 ingatlanhirdetés között