A Csepel Camping bicikli feltalálójának a neve örökre bekerült Budapest XXI. kerületének történelmébe. Nógrádi László emléke előtt tisztelgünk ezzel a cikkel, amelyben felelevenítjük, hogy milyen hatással volt a kerékpárgyár Csepelre.
A konzervgyár Csepelre költözik
Amikor a Weiss testvérek által alapított Első Magyar Conserv Gyár a belvárosból Csepelre tette át a székhelyét, az nemcsak a magyar ipar egyik legjelentősebb eseménye, hanem magának a településnek a sorsát is gyökeresen megváltoztatta. Ahogy Weiss Manfréd első üzeme megnyitotta kapuit a sziget északi részén, az addig álmos, mezőgazdasági munkára épülő falu óriás léptekkel indult meg az iparosodás útján.
Az addig idény jellegű mezőgazdasági munkából élő helyiek számára az ipar stabil megélhetési lehetőségeket jelentett, és egyre nagyobb számban csatlakoztak a gyár dolgozóihoz. A többi pedig már közismert, a gyár köré épített infrastruktúra – a csecsemőotthontól kezdve a villamosvonalig és az iparvágányig – Csepel dinamikus növekedéséhez és fejlődéséhez vezetett.
Múlt évben adták át a Szent Imre téren új közparkot és az új parkolót, de a fejlődés folytatódik
Profilváltást követően hasít a Rakéta
Bár Weiss Manfréd már nem élte meg, a nevét viselő gyár vezetői 1928-ban úgy döntöttek, hogy a szebb napokat látott gyárba új életet lehelnek és beindítják Magyarországon a kerékpárgyártást. A grazi Steyr-Daimler-Puch vállalattól megvásárolt licenc és alkatrészek segítségével elindult a hazai termelés: az első Csepel kerékpárokat még Ausztriában szerelték össze, de hamarosan már Csepelen gördültek le a gyártósorról.
A 30-as évekre a csepeli üzem évi több tízezer biciklit állított elő, és a márka egyre ismertebb lett. A fekete színű, színes címerrel díszített modellek – mint a Fecske, a Huszár vagy a Rakéta – hamar népszerűvé váltak, bár az áruk miatt még sokáig luxuscikknek számítottak.
A Csepel Pláza, Csepel piac és a H7-es hév is pár perc sétatávolságra van ettől a lakástól
A Csepel-sziget kincsei kétkeréken
A gyár nemcsak munkahelyeket teremtett, hanem a helyi közlekedési szokásokat is meghatározta. Tömegközlekedés hiányában sokan biciklivel jártak dolgozni, ezért a Csepel Művek bejáratánál hatalmas őrzött kerékpártárolókat alakítottak ki. Ezeket azonban a nyolcvanas években megszüntették.
Érdekes, hogy annak ellenére nem épült a kerületben valamire való, összefüggő kerékpárút, hogy itt található a magyar bicikligyártás Mekkája. Szerencsére a Magyar Kerékpárosklub összeállított egy olyan bringás túraútvonalat, ami végig vezet az egész szigeten. Így nem kell megtervezned az utat, de biztos lehetsz benne, hogy nem marad ki semmilyen fontos vagy érdekes látnivaló.
Nagyrészt kis forgalmú aszfaltos közúton tekerhetsz
Nógrádi László, a Csepel Művek Kerékpárgyárának egykori igazgatója, főkonstruktor, a Csepel kemping kerékpár kifejlesztője a héten halt meg, 90 éves volt.
Illusztráció: Csepel, Kavicsos tó, Shutterstock
A zenga.hu az egyik legnagyobb és legdinamikusabban fejlődő hazai ingatlankereső portál, ahol eladó házak, lakások és kiadó ingatlanok is elérhetőek országszerte. A zenga.hu célja egy olyan egyedülálló otthonteremtési portál kialakítása, amely iparágakon átívelő megoldásokkal vezeti végig az ügyfeleket az ingatlaneladás, ingatlanvásárlás, bérbeadás és bérlés folyamatán, az új otthon gondolatának felmerülésétől az ingatlan keresésen át egészen a beköltözésig.
ingatlankereső portáleladó házaklakások és kiadó ingatlanokTaláld meg új otthonod 148 002 ingatlanhirdetés között