Gyakran nem is a tulajdonosok, hanem az ingatlanértékesítő rontja az eladás esélyeit, és lehet, hogy nincs is tisztában vele. Azt hinnéd, hogy ezeket az alap dolgokat már mindenki tudja, de elnézve a csatolt képeket, van még hova fejlődni. Szóljon ez a cikk mindenkihez, aki elakarja adni a rá bízott ingatlant és jó képeket szeretne a hirdetéshez csatolni.
1. Belelóg az ujj a képbe
A digitális fényképezőgépek előtti időszakban sokan csak „érzésre” lőtték a képet, aztán az előhívás után szembesültek a hibákkal. Erre az alapvető hibára a digitális fényképezők és a mobiltelefonnal készített képek korában viszont már nem nagyon van bocsánat. Itt azonnal látod, hogy milyen a kép minősége és ha kell, törlés után azonnal készíthetsz több tucat jó képet.
Ha mégis csak a helyszínt elhagyva veszed észre, hogy baj van, akkor használj képszerkesztőt és egyszerűen vágd le az oda nem illő részeket!
2. Rossz megvilágítás
Az sem sejtet jót, ha egy ingatlan minden helyiségéről sötét fotók készülnek. Ennek elkerülése érdekében fotózz nappal, engedj be minél több természetes fényt és ha szükséges, használj kiegészítő fényforrásokat!
3. Rendetlenség
Annak ellenére, hogy senki nem múzeumban él, a leendő vevőt nem az otthonosság érzete fogja átjárni egy kupis szoba láttán, hanem az a gondolat, hogy ő nem akar itt rendet rakni, és már megy is tovább.
Tegyél rendet, takaríts ki, minimalizáld a bútorokat és a holmikat a fotózás idejére.
4. Nincs minden helyiségről fotó
Feleslegesnek tűnik, de nem az! Ha öt szobás családi házat hirdetsz, akkor az a minimum, hogy mind az öt szobáról teszel a hirdetéshez képet. Plusz a homlokzatról, kertről, egyéb helyiségekről.
Az ilyen képek nem adnak hozzá sokat az ingatlan jobb bemutatásához
5. A mellékhelyiség nem tabu
Az ingatlanvásárlás az a szituáció, amikor mind a két fél azzal jár a legjobban, ha semmi nem tabu. A WC-ről és a fürdőről is tegyél fel képet, akár több, különböző szemszögből! De persze ügyelj a rendre, ne legyenek kint flakonok, és bár a szennyeskosár is az élet része, diszkréten rejtsd el, hiszen az úgysem a biznisz része!
6. A fotók tájolása
A közösségi média többsége szereti az álló tájolású képeket, az összes többi felület viszont nem. Ha az a cél, hogy ezeken a helyeken hirdesd meg az ingatlanodat, akkor használj álló képeket. Minden más esetben fekve fényképezz, mert így egyrészt a nézőnek is szélesebb a perspektívája, másrészt más platformokkal is kompatibilis lesz a kép!
Bár a kép fekvő tájolás, a fentől lefelé fotózás koncepciója itt inkább visszás hatást kelt
7. Virtuális bejárás hiánya
A kép és a szöveg hiányosságait kiküszöbölheted egy virtuális bejárással. A videós formátum közelibbé hozza a lakásnézős élményt, anélkül, hogy az érdeklődőnek el kéne utaznia otthonról. A képek mellé rendelj virtuális bejárás szolgáltatást!
8. Vízjel
A képeken megjelenő vízjelről egyfelől azonnal tudja az érdeklődő, hogy melyik hálózatnál elérhető az ingatlan, másrészt elvesz a kép élvezhetőségéből. Különösen kellemetlen, ha egy telefonszámot teszel be keresztbe, ami egyrészt sok hirdetőnél nem is szabályos, másrészt ha valakinek megtetszik az ingatlan, az biztosan el fogja olvasni a szöveget is, amiből kiderül, hogy kit kell keresni.
A zenga.hu az egyik legnagyobb és legdinamikusabban fejlődő hazai ingatlankereső portál, ahol eladó házak, lakások és kiadó ingatlanok is elérhetőek országszerte. A zenga.hu célja egy olyan egyedülálló otthonteremtési portál kialakítása, amely iparágakon átívelő megoldásokkal vezeti végig az ügyfeleket az ingatlaneladás, ingatlanvásárlás, bérbeadás és bérlés folyamatán, az új otthon gondolatának felmerülésétől az ingatlan keresésen át egészen a beköltözésig.
ingatlankereső portáleladó házaklakások és kiadó ingatlanokTaláld meg új otthonod 150 457 ingatlanhirdetés között