A nagy lezárások idején mindenki megpróbált magának olyan tevékenységeket találni, amivel értelmesen eltölthette az idejét otthon is. Akinek szerencséje és főleg helye volt, az barkácsolt és a netről rendelt. Nemcsak itthon, így zajlott mindenhol, Amerikában például olyan sokan kezdtek bele, hogy az egekbe emelte az alapanyagok, különösen a fa árát. Mindez mostanra a barkácsáruházak működését is átalakította. Őket kérdeztük, hogyan változtak a magyarok vásárlási szokásai.
Látványosan megugrott az online vásárlások aránya, és ez a trend a covid óta töretlen, így az idén, először, a teljes forgalomból a 10 százalékot is meghaladta az interneten vásárlók aránya az országos hálózattal rendelkező, magyar tulajdonú Praktiker statisztikái szerint.
A trendet erősíti, hogy a kiskereskedelem más szegmenseihez hasonlóan itt is átalakultak a nyomtatott újságok, és az online magazinok és akciók vették át a helyüket, ami az áruházak is kapóra jött, hiszen ezzel is zöldíteni lehet, illetve csökkenteni az ökológiai lábnyomukat.
Pár év alatt sokszorosára nőtt az online piac
A 2018-as 1-2 százalékról mára 10 százalék fölé emelkedett az online vásárlások aránya a teljes forgalmon belül. Ez egyébként megfelel a kiskereskedelem más területein tapasztalhatónak, ahol hasonló mértékű az online vásárlások súlya.
Nemcsak az internetes forgalom aránya, hanem a vásárlások darabszáma és értéke is folyamatosan növekedett az utóbbi években, és rendre megelőzte az offline növekedés mértékét. A nyomtatott magazinok kifutása nemcsak környezetvédelmi szempontból érdeke egy cégnek, a tapasztalatok azt mutatják, hogy így könnyebb a vásárlókat a webshop felé terelni. Az idei első negyedévben az akciókat megjelenítő ajánlatok felületének 1,2 millió oldalletöltése volt.
Grillparti a kertben és a csempe hűvös érintése
Idén a csempe, bútor és kert kategóriák a legnépszerűbbek az online vásárlók körében. Ezek közül a kert szegmens az, ami iránt az előző évhez viszonyítva is kiemelten nagy a kereslet, különösen a kertépítés, kerítések, térkő, kerti-bútor, grill, virágföld-mulcs van az érdeklődés fókuszában.
Vannak termékek, amiket még mindig meg akarunk fogni vásárlás előtt, tehát inkább a boltban veszünk: ilyenek a növények, lámpák és más fényforrások. Fontos a szemrevételezés, sőt a tapintás a csempék, festékek és növények esetében. Az áruházi látogatást sokan egyfajta információgyűjtésnek használják: az offline vizsgálódást követően online veszik meg az általuk kinézett termékeket az ott elérhető, sok esetben kedvezőbb ár miatt.
Házhozszállítás esetén a csomagautomatás átvételt egyre inkább preferálják a vásárlók, ahol lehetőség van utánvételes fizetésre is. A fizetési megoldások terén szintén meghatározó, kétharmados arányú az utánvétel, azon belül is domináns a bankkártyás fizetés.
Sommer Ádám, a Praktiker marketing és online szolgáltatások igazgatója elmondta: a változó vásárlói szokások alapján arra számít, hogy a barkácstermékek online értékesítése a jövőben tovább erősödik.
Rezsiharc
Tavaly július és szeptember között az előző év azonos időszakához képest kétszeresére, bizonyos termékek esetén háromszorosára emelkedett az olajradiátorok, elektromos konvektorok, infrapanelek, valamint a fűtésre alkalmas splitklímák forgalma.
A trendet jól mutatja, hogy a 2021-es adatokhoz képest 2022 augusztusában és szeptemberében megkétszereződött az ajtó- és ablakszigeteléshez használt tömítőszalagok forgalma.
Szerettük volna megtudni, hogyan alakultak ezek a számok az OBI-nál és a Bauhausnál, de nem kívántak élni a lehetőséggel.
A zenga.hu az egyik legnagyobb és legdinamikusabban fejlődő hazai ingatlankereső portál, ahol eladó házak, lakások és kiadó ingatlanok is elérhetőek országszerte. A zenga.hu célja egy olyan egyedülálló otthonteremtési portál kialakítása, amely iparágakon átívelő megoldásokkal vezeti végig az ügyfeleket az ingatlaneladás, ingatlanvásárlás, bérbeadás és bérlés folyamatán, az új otthon gondolatának felmerülésétől az ingatlan keresésen át egészen a beköltözésig.
ingatlankereső portáleladó házaklakások és kiadó ingatlanokTaláld meg új otthonod 162 984 ingatlanhirdetés között